21 Mart 2012 Çarşamba

Hot Plate



 Adından da anlaşılabileceği gibi "sıcak tabak" olan bir restauranta gittim geçen cuma. Anadadolu Yakası'nda caddebostan semtinde olan bir yer. Ben pek karşı tarafı bilmediğimden arkadaşım götürdü beni. Mekan CKM'nin (Caddebostan Kültür Merkezi) karşısındaki ilk yer. Küçük ama bir o kadar da şeker bir yer burası.
 
   Mekan küçük olduğundan içerisi kalabalık olduğunda nasıl hareket ediyorlar gerçekten bilmiyorum. Bizim gittiğimiz saat oranın en boş olduğu saatmiş. Genellikle plazalardan çıkanlar uygun fiyatlı diye burayı epey bir tercih ediyorlarmış. Fiyatlar pahalı değil. En pahalı yemek 17 TL. Menüsünde bol çeşit var. Bir de menünün en ön kapağında en çok tercih edilen yemeklerin bir listesi var. Aslında bu hem güzel hemde kötü bir şey. Çünkü damak tadı herkesden herkese değişebilir. İçecekler uygun fiyatlı hani öyle diğer restaurantlardaki gibi 6-7 TL arası değişmiyor. Yanlış hatırlamıyorsam 2.9 TL idi.

   Gelelim bu mekanın en meşhur yemeği olan; yoğurtlu köfteli hot plate. Bu buranın en çok tercih edilen ve en çok tutulan yemeğiymiş. Ben oturduğumda tam menüye bakıcakken arkadaşım Ceren bana hiç bakma buranın en güzel ve meşhur yemeği bu dedi ve ben aslında kendim hiç bişi bilmeden arkadaşıma güvenerek bu yemeği söyledim. Aslında güvenmeklede doğru yapmışım ki yemek muhteşem geldi. Köfte bildiğimiz kıymadan yapılmamış öyle sanıyorum ki içinde değişik baharatlar var. Domates sosu, kızarmış ekmek ile birlikte tereyağlı bir köfte geliyor.  Tadı çok değişik ve baharatlı. Sosu da bir o kadar güzel. Aslında biraz yoğurtlu köfteye benzemiyor değil. Tek faklılığı bunun kıymasının içindeki baharatlar ve sosu sanırım :) Menüde çok çeşit yemek var fakat ben size buranın bu meşhur yemeğini öneririm. Çünkü menüde olanlar her restautantta olan klasik şeylerden ibaret. Farklı tatlar denemek isteyenler için bu yemek oradaki en güzel seçeneklerden biri. 

   Herşey güzel fakat porsiyonlar küçük :( buranın belkide tek kötü tarafı bu. Yemek yemeğe geldiğimde o kadar aç olmadığımdan doydum fakat o kadar aç olmamama rağmen yemeği yanında getirilen ekmek ile yemek zorunda kaldım. Çünkü normal aç olan bi insan doymaz. Ya yemeği double porziyon söylemeniz lazım ya da yanına yardımcı bir yemek söylemeniz lazım. Ancak o zaman doyabilirsiniz. Şimdiden afiyet olsun :)

Hiç yorum yok: