26 Aralık 2011 Pazartesi

Filizler Köftecisi

 

Asya yakasında, Kız Kulesi'ni ararken tesadüfen bulduğum bir yer Filizler Köftecisi. Kız Kulesi'nin karşısında o eşsiz manzarada yemek yiyebiliceğiniz bir yer.

  Ben kendi gözlemimi anlatmaya başliyim ilk olarak. Benim gittiğim zaman ramazan ayıydı ve iftar için bütün sofralar hazırlanmıştı. Filizler Köftecisi'nde yer bulmak imkansızdı. Zar zor iftar yapılmayan sadece tatlı yenen bir bölümde yer bulabildik. İftar yoğunluğu olmasına rağmen servis çok hızlıydı. Manzarası denize sınıf ve Kız Kulesi'ni görür bir biçimde. Herkes yemek yemeğe başlamışken bende menüde adı değişik olan bir yemek söyledim. Adı "köfteci" olduğundan bilindik köftelerden değilde benim ilgimi çeken    bir köfte yemek istedim. Menü de hemen gözüme "sebzeli köfte" adı takıldı. Hiç sebzeli köfte yememiştim. Yemek geldiğinde,yanında kızarmış domates, püre ve pilav vardı. İçecek olarak tabikide köftenin en yakın arkadaşı olan "ayran" içtim. Sebzeli köfteye gelelim. Sebzeli köftenin içinde;kabak, havuç, maydonoz, patates ve kaşar peyniri vardı. Tadı beklediğimden de güzeldi. İlk başta ön yargılı yaklaşmış olsamda ( adında sebze var diye ve eminim çoğu kişi benim gibi sebze sevmiyordur ya da köftenin içine sebzeyi yakıştıramıyordur ) yedikten sonra ön yargılı yaklaştığım için kendime kızdım.Ortaya sağlıklı sebzeli bir köfte çıkarmışlar tabiki de yğzde 90 et içeriyor. Diğer köftecilerdeki gibi soya kıyması ya da sebzesi ya da ekmeği bol değil aksine eti bol bir köfte yedim ve gayet doyurucuydu.

                                                              Sebzeli Köfte

   Böyle güzel bir yemeğin üzerine garsonun da önermesi ile birlikte tiremisü söyledim. Garsonun dediğine göre Filizler Köftecisi'nde tiremisü yemeden gitmek olmazmış ki tiremisüm geldiğinde garsonun ne demek istediğini bir kez daha anladım. Tadı mükemmel olmakla birlikte, yemeğin üzerine midenizi yormayan bir özelliğe de sahip.

   Karşı tarafta ( yani ben Avrupa Yakası'nda oturuyorum bana karşı taraf Anadolu Yakası ), caddeden başka yere gitmemiştim. Bu nedenle caddede ki restaurantlardna başka bir yer de bilmiyorum pek fazla ama burası yemek yenebilecek güzel ve ender yerlerden bir tanesi diye düşüniyorum ki karşıda oturanlar bu yazımı okuduğunda eminim bana hak veriyorlardır. Kesinlikle gidilmesi gereken bir yer herkese gönül rahatlığı ile öneriyorum. Şimdiden afiyet olsun :) manzaranın da keyfini çıkarın ..

Hiç yorum yok: