20 Kasım 2011 Pazar

Mantının Kıtırı





Mantı severlerin buluşma noktası olarak bilinen Bodrum Mantı'yı anlatacağım bugün size. Bodrum mantı ilk şubesini Bodrum da açmıştır. Sonraları çok tutulduğu için İstanbul' a da şubelerini açmıştır. Ben genellikle Arnavutköy'de ki şubesine giderim. Bodrum Mantı'nin adından da anlaşıldığı üzere mantısı meşhurdur. En meşhur mantısı "Feriye Mantı"dır. Bu mantı bildiğimiz mantılar gibi değil de fırınlanmış kıtır mantıdır. Cips gibi de yenebilir çünkü mantının suyu yok. Ben bu mantıya bayılıyorum ama normal mantısını o kadar sevemedim hiç. Feriye Mantıyı isterseniz yoğurt ile yiyebilirsiniz. Yoğurt eklenince biraz daha sulu oluyor böylece mantı biraz yumuşuyor.
Feriye Mantı


Buranın bi önemli yemeği de Çökertmedir. Bu yemeğin çok seveni var benim etrafımda da. Bu yemek çok ince dilim patateslerin üzerine, döner yaprakları ve de salçalı yoğurt konuyor. Tadı mükemmel. Et sevenler için çok iyi bir tat. Tabi ki de ikisini bir arada yemeniz pek mümkün değil çünkü porsiyonlar doyurucu. Aslında her defasında gittiğinizde farklı tatlar denemeniz sizin açınızdan ve tadamak tadınızın gelişmesi açısından çok iyi bir yöntem. Gelelim hizmete. Hizmet çok hızlı ve de garsonlar güler yüzlü. Garsonların ve müessesenin o sıcaklığını hissediyorsunuz yemek yerken ve yemekten sonra. Bodrum Mantı'nın en sevdiğim yönü belkide herkesin ilgisini çeken bişidir bu; yemekten sonra çay ve tatlının ikram olması. İlk başta ilk gidenler tatlı ve çayın ücretsiz olduğunu bilmiyorlar tabikide. Garson size sormadan tatlı getirdiğinde doğal olarak "ben tatlı istememiştim ama" diyebiliyorsunuz. Garson da size çok kibar bi şekilde " İkramımızdır" diyor. Tatlının adı çok enteresan; Kağıt Bebek. Bu tatlı mayhoş tadı ile sizi yerken baymıyor. Kağıt helvanın ikiye kesilip içine dondurma konup üstüne de vişne sosu ve vişne konularak yapılan bi tatlıdır. Tadının ağır olmaması, yemekten sonra sizi rahatsız etmiyor bu da çok iyi bir düşünce aslında. Bir güzel yanı ise bu ikram insanların bi daha gelme isteğini arttırıyor. Giden insanlar buraya karşı bir sıcaklık hissediyorlar. Arnavutköy de mantı sevenlerin buluşacağı bir yer diyebilirim ben. Bodrum Mantı'ya herkesin bir kere de olsun gitmesini tavsiye ediyorum :) Afiyet olsun..

Hiç yorum yok: