31 Ekim 2011 Pazartesi

Pilav - Tavuk Arabaları

Seyyar Pilav Arabası
     Bugün bir değişiklik yapıp sizi farklı bir yemek kültürü ile tanıştırıcam. Bugün anlatacağım bir restaurant ya da çok lüks ve pahalı bir yemek değil aksine Türk kültüründe belkide en sevilen yemeklerden biri "tavuk-pilav-nohut" üçlüsüne göz atacağız. Maslak civarlarında bir ödevim vardı. Maslak a gitmişken oranın en meşhur yemeğinden yememek olmaz dedim ve maslağın bitimindeki, köprü altındaki seyyar pilav arabasına doğru yöneldim. İnanılmaz bir sıra vardı. Aslında en çok dikkat ettiğim nokta; her meslekten insana hitap etmesiydi. Plazada çalışan kişilerden tutun sanayide çalışan kişiler, taksi şöförleri, öğrenciler vardı. Yemek güzel olup keseye de uyunca herkesin yiyebiliceği bir yemek haline gelmiş orda nohut,pilav ve tavuk üçlüsü. Sırada beklerken,bembeyaz tane tane pilav, üstüne kalınca bir kat nohut, üstüne yine pilav…en üstte didiklenmiş tavuk parçaları enfes bir görsel şölen oluşturuyor sırada bekleyenlere. İnsan bunları gördükçe daha da acıkıyor adeta. yanında sevenler için acı biber ve ketçap da bulunuyor. Ben pek bu ikisini tercih etmesemde çoğunlukla erkekler bu ikisini çok tercih ediyor.



         İlk başta "ıyyk burdan pilav mı yenir" demiştim kendi kendime ama zaman ilerledikçe pilavın kokusu daha da yayıldıkça bu söylediğimden vaz geçiyordum. Sonunda pilavımı ve yanında olmazsa olmazı ayranımı almıştım. Oturacak yer olmadığından, seyyar pilav arabasının sahibi yerlere küçük minderler atmıştı. Bende ayranımı yanıma alıp onlardan bir tanesine oturdum ve yemeğimi yemeğe başladım.İlk başta bu kadar fazla pilavı yiyemem desem de 5 dakika sonra tepeleme pilavdan eser kalmadı :) Asıl benim dikkatimi çeken bi olayda; pilav arabasının sahibi ustanın kulağında bluetooth kulaklık olması ve dışardan paket servisleri bu yöntemle sipariş alması. Bana bu çok ilginç geldi açıkçası sanki bi kültür çatışması  var gibi. Baktığımızda; seyyar pilav-tavuk arabaları çok eskiye dayanıyor. E haliyle insanlarda bu tarz şeyleri hala çok ilkel buluyor(ki bende öyle bulmuştum ilk başta bu kulaklığı görene kadar). Bu yüzden de bana çok enteresan geldi. Pilav-tavuk arabaları bile çağa ayak uydurmakta hiç gecikmemiş. Pilavcı arabası çok kalabalık olduğundan bi de ustanın yanında yardımcısı var. Aslında herşeyi bu yardımcı ayarlıyor. Paket servisleride müşterilere motor ile götürüyor. 
    Bir yemek olarak pilav-nohut-tavuk kültürü üst tabakanın pek bilmediği bir şey olsada bence her İstanbullunun hayatında bir kere yemesi gereken bir yemek. Fakir işi gibi gelebilir bazı insanlara ama emin olun tat konusunda mükemmel. Pahalı restaurantlarda yediklerinizi 10a katlar hatta diyebilirim :) bu kadar size yemeği anlattım e fiyatı ne kadar tuttu diyebilirsiniz. Çok şaşırıcaksınız ama pilav 2,5 TL , ayran 1 TL. Toplamda 3,5 TLye karnımı doyurmuş oldum :) Çok ucuz aslında diğer restaurantlara kıyasla. Yazımı bitirirken bir şey belirtmek istiyorum. Akşam internete girdim ve küçük bir araştırma yaptım. Avrupa Birliği bu seyyar pilavcılara karşıymış. Ben bunu öğrenince biraz üzüldüm açıkçası. Çünkü hem seyyar araba sahipleri işsiz kalıcak hem de bu lezzeti bu fiyata yiyenler bu arabalar kalktığında ne yapacak? İşte en can alıcı sorun bu bence.. Neyse eğer bir gün bir seyyar pilav-nohut-tavuk arabası görürseniz bir İstanbullu olarak mutlaka bir kere tadın :) Afiyet olsun

Hiç yorum yok: