30 Ekim 2011 Pazar

Japon Mutfağı Sevenler Buraya :)

chicken katsu curry

Japon Mutfağını sevmeme ön ayak olan bir restaurant hakkında konuşucam bugün. Kanyon AVM de ki en sık gittiğim, Japon Mutfağı temalı "Wagamama" belkide bu mutfağın en iyi temsilcilerinden. Kendilerine noodle uzmanı diyorlar. Aslında bu konuda pek de haksız sayılmazlar. Noodle yediğim ender yerlerden bi yer. Herhangi bi restaurantta bir noodle yediyseniz emin olun burdaki yiyeceğinizle arasında çok büyük fark var :). Yazımın başında şunu da belirtmek istiyorum. Menüsü çok zengin ve abartılıcak kadar da pahalı değil. 2 kişi gittiğinizde 60-70 TL ye çıkabilirsiniz. Kanyon Wagamamadan içeri girdiğinizle sizi güler yüzlü elemanlar karışılıyor ilk başta. Nereye oturucağınızı söylüyorlar. İster açık terasına, isterseniz de kapalı tek sıra halinde dizilmiş tam bir japon masasını andıran masalara oturabilirsimiz. Menüyü elinize aldığınızda, size inanılmaz bir garson yardımı geliyor. Her yiyeceği sorabiliyorsunuz çekinmeden ve garsonlar da bıkmadan her şeyi anlatıyorlar yemek hakkında. Tabi bu ilk gidenler için çok iyi bir şey. Çünkü insan farklı bir ülkenin mutfağının temsil edildiği bir restauranta gittiğinde kendini hiç alışkın olmadığı bir menünün, bir yemek karmaşasının içinde buluveriyor :) Benim ilk gidenlere tavsiyem "chicken ramen". Bu yemek tavuk sulu ramen noodle içinde marine edilmiş tavuk göğsü dilimleri, mevsim yeşillikleri olan kase içinde yenen bir yemek. Ama benim favori yemeğim " chicken katsu curry". Ben her gittiğimde mutlaka bundan yerim. Beni en çok etkileyen yemek budur Wagamama da. İçinde; panko ekmekleri ile panelenip kızartılmış tavuk filetolar var. Köri sosu ve japon pilavı var(bu pilavda açıkcası ne yağ ne tuz var. Pek Türk damak tadına uymasada denenmesi gereken bir pilav bence). Bunların yanı sıra çok değişik, pek alışkın olmadığımız akdeniz yeşillikleri üstüne enteresan bi sos ile japon turşusu dedikleri bi sos var. Sosun çok ağır kokan bi aroması var. Benim hoşuma gidiyor fakat bazılarının hoşuna gitmeyebilir. Ana yemeklerden önerebiliceğim lezzetler bunlar.Ortaya yine tavuklu bir yemek olucak aslında ama söylemeden geçemeyeceğim. " Tori kara age" bu yemek; soya sosu, kekik ve zencefil ile marine edilip yaşda kızarmıs tavuk budu parçalarından oluşuyor. Sosunda; baharatlı sarımsaklı soya sos var. Üstüne japonlara özel minik limonlardan sıkınca tadı enfes oluyor. Bu kadar yemeğin üstüne tabikide bir tatlı çok iyi gider diyip bir de tatlı menüsüne göz atmayı unutmayın. Tatlı menüsü pek genis değil. Hep aynı tatlılar var gibi geliyor insana ki bence öyle. Tatlılardan şunu yemeden gitmeyin diyebiliceğim bi lezzet yok açıkçası ama ben "sıcak çıkolatalı kek" tatlısını denemiştim. Kekin içinde akışkan çikolata var tek özelliği o bence. Hatta ben yerken dilimi yakmıştım :) aman dikkat yerseniz eğer içindeki çikolata çok sıcak dikkat edin derim ben. Yazımı bitirmeden önce bi konuya değinmek istiyorum. İlk gittiğinizde garsonların ilgilinde çok memnun kalıyorsunuz. Ama çok sık gittiğinizde aşırı ilgi sizi bunaltabilir. 5 Dakika da bir yemek nasıl beğendiniz mi gibi sorulara mağruz kalıyorsunuz. Hatta bi gün başıma gelen bir şeyi paylaşmak istiyorum sizinle. Yemeğimiz bitmis hesabı istemiştik. Bir garson hesabın altına cep numarasını yazmış. Ben çok rahatsız olmuştum bundan.  Bu gibi olaylar müşterileri buradan soğutmak adına yapılıcak bir şey. Olumsuzluklar haricinde, Japon Mutfağını merak edenler için gidilebilicek güzel bir yer Kanyon Wagamama.

Hiç yorum yok: