14 Nisan 2012 Cumartesi

Katık Döner

 


  Katık Döner, Hatay'ın özel bir yemeğidir. Aslında ben katık ile dershaneye giderken tanştım. Beşiktaş'ta bir restaurantının olması ve de fiyatların gayet uygun olması beni çekmişti ilk başta. İlk gördüğümde bu restaurantı "bu katık da ne?" demiştim. Yeni bir tat denemek için girdiğimde buranın doğru bir yer olduğunu anladım :) Katık; özel domates sosu ve özel Hatay lavaşı ile yapılıyor. Aslında bu da yediğimiz sıradan et-tavuk dönerlerden farklı olmasını sağlıyor ve bize yeni bir tat deneyimi yaşatıyor.

  Restauranta girdiğinizde sol tarafınızda sıra sıra tavuk ve et döner çeşitli katıkları görüyorsunuz. Hepsi simetrik bir şekilde ve hepsi aynı bir şekilde sıralanmışlar. Elinizde yemek istiyorsanız hemen aşağıdan alabilirsiniz fakat oturarak yeme taraftarıysanız yukarıda yer bulmak zor çünkü inanılmaz kalabalık bir yer. Fiyatın ucuz ve tadın lezzetli olmasından dolayı burası çoğu öğrencinin ve Beşiktaş'ta gezenlerin uğrak yeri haline gelmiştir. Evet.. yukarı çıkınca umarım oturucak yer bulursunuz. Ben ve arkadaşlarım çoğu zaman sıra bekliyorduk ya da tanımadığımız bir insanla aynı masada oturmak zorunda kalıyorduk.



  Sipariş verirken o müessesenin yaptığı menülere bakmanızda fayda var çünkü ayrı ayrı söylediğinizde daha pahalı oluyor. Ben iki yıl önce gittiğimde dönerler daha ucuzdu. Şimdi ise ete ve tavuğa zam geldiğinden dolayı pahalanmış durumda. Ben yediğim zamanlar tavuk katık ve ayran 4TL'idi şimdi ise tavuk katık ve ayran 5TL. Eğer et tercih edersenizde 6TL. Beşiktaşta aslında çoğu restaurant ucuz. İnsanların çoğu öğrenci olduğundan (dershane cenneti beşiktaş diyorum ben aslında) restaurantlarda müşteri çekmek için birbiriyle ucuzluk yarışına giriyorlar.



  Eğer sıradan et ve tavuk dönerden sıkıldıysanız size Beşiktaş Katık Döner'i öneriyorum. Sıradanlığınızı bozucak bir tat. Ben kendimden örnek verirsem; dershane yıllarında artık döner yemekten bıkmıştım. 10 yıllık döner ihtiyacımı 1 yılda aldım nerdeyse :) O yüzden size burayı öneriyorum.. Afiyet olsun

Hiç yorum yok: